Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka.

okładka

Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Towarzysz słynnym podróżnikom w odkrywaniu Luizjany!
 
W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu.
 
Instrukcje Prezydenta Jeffersona – 20 czerwca 1803 r.
 
Celem Waszej misji jest zbadanie rzeki Missouri, jej biegu i połączenia z wodami Oceanu Spokojnego w nadziei na znalezienie możliwie najłatwiejszej i praktycznej drogi wodnej w celu usprawnienia transportu handlowego.
 
Począwszy od ujścia Missouri, należy przeprowadzić pomiary wysokości poziomu wód w różnych punktach rzeki, w szczególności w miejscach, gdzie z rzeką łączą się jej dopływy oraz na jej przełomach, przy wysepkach i innych charakterystycznych miejscach. Bieg rzeki pomiędzy tymi punktami należy zbadać za pomocą kompasu, logu i pomiaru czasu i uzupełnić o bezpośrednią obserwację. Powinno się także pamiętać o poprawkach kompasu i notować je na różnych etapach wyprawy.
 

Szczególnie ważne jest poznanie ludów zamieszkujących tereny, przez które przechodzić będzie ekspedycja, aby zainicjować późniejsze kontakty handlowe. Waszym zadaniem będzie więc jak najdokładniejsze zbadanie, o ile warunki i okoliczności podróży pozwolą, następujących zagadnień:

  • nazw i liczebności napotkanych społeczności;
  • posiadanych przez nie majątków;
  • ich stosunków z innymi plemionami i społecznościami;
  • języka, tradycji i miejsc kultu;
  • codziennych zajęć związanych z rolnictwem, rybołówstwem, polowaniem, wojną, sztuką i innych;
  • sposobów odżywiania się, ubierania i warunków mieszkaniowych;
  • nękających ich chorób i stosowanych na nie lekarstw;
  • moralnych i fizycznych cech, które odróżniają je od znanych nam plemion;
  • praw i obyczajów;
  • produktów, którymi moglibyśmy z nimi handlować.

Inne elementy warte uwagi to:

  • rodzaj gleby i ukształtowanie terenu, rozmiar i rodzaj produkcji warzyw, szczególnie gatunków nieznanych Amerykanom;
  • zwierzęta zamieszkujące tamte tereny, szczególnie gatunki nieznane w Stanach Zjednoczonych;
  • produkcja i wydobycie każdego rodzaju, ale w szczególności metali, wapienia, węgla kamiennego i saletr;
  • solanki i wody mineralne, łącznie z pomiarem temperatury tych ostatnich oraz wszelkimi danymi umożliwającymi lepsze ich poznanie;
  • obecność struktur wulkanicznych;
  • klimat, temperatura powietrza, proporcje dni deszczowych, pochmurnych i pogodnych, częstotliwość występowania burz, gradobicia i śniegu, miejsce występowania i grubość pokrywy lodowej, siłę wiatrów w różnych porach roku, czas kwitnienia określonych gatunków roślin, czas przebywania na danym terenie określonych gatunków ptaków, gadów i owadów.

W grze wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwoju nauki.

W swoim Dzienniku możesz odnotowywać trzy rodzaje danych:

  • Geograficzne - odwzorowujesz obszary, przez które przechodzisz;
  • Biologiczne - odkrywasz nowe gatunki roślin i zwierząt;
  • Etnologiczne - poznajesz nowe plemiona Indian północnoamerykańskich i badasz ich kulturę.

W trakcie gry zdobywasz karty Odkryć, które umieszczasz w swoim Dzienniku. Na koniec gry zwycięzcą zostaje gracz o największej liczbie punktów Odkryć.

W grze występują trzy metody zdobywania punktów zwycięstwa. Na koniec gry gracz dodaje:

  • punkty widniejące na kartach Odkryć znajdujących się w Dzienniku gracza;
  • punkty za zestawy zwierząt lub roślin różnych gatunków, które gracz opisał w swoim Dzienniku;
  • punkty związane z pozycją w rankingu liczebności tipi, na kartach Odkryć w swoim Dzienniku i kartach Plemion w swojej Strefie Akcji. Tipi reprezentują wiedzę gracza o plemionach Indian północnoamerykańskich zamieszkujących tereny zachodnie.

Gracz, który myśli o zwycięstwie, musi zaopatrywać się w coraz to nowe karty Plemion i Odkryć. Rzuty kośćmi determinują Akcje, jakie gracz może wykonać.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:275x275 mm
  • ISBN-13:3770002176436
  • Data wydania:28 wrzesień 2015
  • W pudełku znajdziesz:
    • 1 plansza do gry
    • 30 kolorowych kości
    • 55 dwustronnych kart Plemion/Odkryć
    • 4 plansze graczy
    • 1 instrukcja
  • Liczba graczy:2-4 osoby
  • Czas gry:ok. 60 minut
  • Wiek graczy:od 14 lat
  • Numer katalogowy:286325

PRODUKT NALEŻY DO KATEGORII

DODATKOWE ZDJĘCIA

przykładowa plansza
przykładowa plansza
przykładowa plansza
przykładowa plansza
przykładowa plansza
przykładowa plansza

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher