Mob Town.

okładka

Mob Town.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Trzy miasta, zgraje bezrobotnych rzezimieszków i intratne interesy. To się nie mogło dobrze skończyć.

Mob Town to gra karciana, w której rywalizujecie o kontrolę nad trzema miastami. Ale nie chcecie przecież pobrudzić rączek. Z pomocą przyjdą Wam lokalne łobuzy i szumowiny: sprytne szczury, przebiegłe łasice, bezwzględne rekiny i oślizgłe węże. Ta zacna świta odwali za Was brudną robotę i przejmie najbardziej dochodowe budynki w mieście. Jest o co walczyć, bo każda runda przenosi Was do nowego miasta, pełnego cennych nieruchomości. Przeciwnicy już zacierają ręce!

  1. Ułóż miasto z kart.
  2. Wybierz karty chytrych planów, aby zdobyć więcej punktów.
  3. Wprowadź do miasta rzezimieszków, aby przejąć dochodowe budynki.
  4. Utrzymaj nad nimi kontrolę, dopóki do gry nie wkroczy stróż prawa.
  5. Ułóż następne miasto i graj dalej. Po opanowaniu trzech miast podliczacie punkty. Ten, kto ma ich najwięcej, tego gang jest "debeściak".

Dlaczego warto zagrać?

Gra doskonale łączy wątek mafijny z klimatem noir. Antropomorfizm postaci nadaje tej familijnej grze wymiar edukacyjny, który szczególnie ujawnia się w rozgrywce: wymagającej sprytu, wyobraźni oraz zmysłu planowania i przewidywania. Podsumowując, gra posiada:

  • oryginalny mechanizm budowy pola gry – planszę układamy z kart, dzięki temu gra za każdym razem jest niepowtarzalna
  • zmienne pole rozgrywki zmusza do planowania na bieżąco i szybkiego podejmowania decyzji
  • świetne, humorystyczne ilustracje – gangsterski temat podany na wesoło – dzięki temu Mob Town sprawdzi się również jako gra rodzinna.

Jak powstała gra Mob Town?

Pierwszą rzeczą, która powstała był główny mechanizm zbierania kolekcji. Główna talia zawiera 5 klas, każda z tych klas jest pomocna w przejmowaniu kontroli nad dwoma spośród pięciu rodzajów obszarów, które może kontrolować gracz.

Oryginalnie gra była utrzymana w nudnym i sztampowym średniowiecznym klimacie (w stylu „używam rycerza i maga do przejęcia zamku”), ale mimo wszystko, był to dobry punkt zaczepienia. Po stworzeniu tego mechanizmu można było przystąpić do dodawania kolejnych rzeczy. Oryginalnie stworzyłem mechanizm budowania mapy do gry zatytułowanej „Space Thingz from Space” (Kosmiczne Rzeczy z Kosmosu) Ta gra była naprawdę tragiczna, ale sama mechanika była za to bardzo obiecująca.

Dowiedziałem się o konkursie organizowanym przez Game Crafter i uświadomiłem sobie, że wystawienie w nim mojej gry byłoby perfekcyjnym pomysłem. Właśnie to zachęciło mnie do jej skończenia. Podczas testów rozgrywki jeden z moich przyjaciół zasugerował zmianę motywu gry, sprzedał mi pomysł na mafiosów przejmujących miasto, jeden ciemny interes za drugim. Mechanika i motyw zaczęły się stopniowo zgrywać.

Jak długo to wszystko potrwało?

Wstępny projekt nie trwał długo, pierwsza wersja gry na konkurs powstała w ciągu około 3 miesięcy. Po wybraniu przez 5th Street, pracowaliśmy nad nią przez co najmniej kolejne 3-4 miesiące, by w końcu dojść do stanu, w którym jest dzisiaj.

Jak został wybrany ogólny klimat gry?

Początkowo gra była utrzymana w klimacie bliższym GTA – kreskówkowym, ale jednak kierowanym głównie do osób dorosłych. Oczywiście, to nie miało prawa zadziałać w grze familijnej, a taki właśnie mieliśmy cel. Próbowaliśmy naprawdę wielu motywów, w pewnym momencie gra była naprawdę blisko stania się typowym westernem, z kowbojami i bandytami. Wtedy przypomniał mi się film „Kto wrobił Królika Rogera?” i to, jak doskonale łączył on wątki kryminalne i klimat noir, jednocześnie pozostając filmem familijnym. Wtedy pozostało nam już tylko wybrać odpowiednie zwierzęta, które miały wcielić się w rolę podstępnych gangsterów...

Zobacz więcej na: BoardGameGeek

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:200x200 mm
  • ISBN-13:5904262950187
  • Data wydania:20 październik 2016
  • W pudełku znajdziesz:
    • 20 kart budynków
    • 57 kart zasobów (czyli najemników i forsy)
    • 4 zestawy po 12 żetonów gangów
    • 4 dwustronnie znaczniki punktacji
    • 12 żetonów teczek
    • 4 zestawy po 8 kart chytrych planów
    • 4 karty pomocy
    • 4 karty punktacji
    • instrukcja
  • Liczba graczy:2-4 osoby
  • Czas gry:ok. 30-45 min.
  • Wiek graczy:10+
  • Numer katalogowy:318929

PRODUKT NALEŻY DO KATEGORII

DODATKOWE ZDJĘCIA

przykładowa plansza
przykładowa plansza

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher