E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego internetu.

okładka

E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego internetu.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Na początku było słowo... słowo INTERNET

Genesis

Za rok zerowy Internetu można uznać rok 1989 naszej ery. W owym czasie, w marcu, Tim Berners-Lee oraz Robert Cailliau złożyli do CERN-u projekt stworzenia sieci dokumentów hipertekstowych, o nazwie World Wide Web. Sieć miała ułatwić pracę w CERN-ie. W grudniu 1990 roku ten sam Tim Berners-Lee stworzył podstawy języka HTML i pierwszą stronę internetową. Dwa lata później powstała pionierska graficzna przeglądarka WWW o nazwie Mosaic. Polska dołączyła do krajów zainteresowanych internetem oficjalnie w 1991 roku, zaś już rok później dostęp do niego uzyskała pierwsza rodzima firma. Potem, niczym biblijne ewangelie, objawiać zaczęły się kolejne polskie portale, serwisy komunikacyjne i aukcyjne oraz sklepy internetowe, bez których nie wyobrażamy sobie krajobrazu internetu Anno Domini 2012.

Świadectwo

Gadu-Gadu, Merlin.pl, Allegro.pl, Wirtualna Polska, Onet.pl, Money.pl - te nazwy weszły już do naszego kodu kulturowego, a reprezentowane przez nie marki codziennie towarzyszą nam w pracy i czasie wolnym. Jak powstawały? Skąd pomysł? Kto je stworzył? Z jakimi trudnościami stykali się krajowi pionierzy internetu? Kim są ewangeliści e-biznesu, którzy w niego wierzą od ponad dwudziestu lat, a wiarę tę przekuli w czyn i pieniądze? Ta książka jest zbiorem dwudziestu wywiadów, jakie Tomasz Cisek przeprowadził ze świadkami. Świadkami powstawania i rozkwitu nowych mediów w naszym kraju.

Poznasz między innymi:

  • Łukasza Foltyna, twórcę Gadu-Gadu
  • Arkadiusza Osiaka, ojca portalu Money.pl
  • Arjana Bakkera, który założył Allegro.pl
  • Łukasza Wejherta, prezesa Onet.pl
  • Piotrka Ejdysa, współtwórcę Gemius SA (badania rodzimego rynku internetowego)


Tomasz Cisek - partner oraz prezes zarządu Expedyt sp. z o.o. Ukończył wydział filologiczny na Uniwersytecie Łódzkim. Z branżą internetową jest związany od dwunastu lat. Karierę zaczynał jako dyrektor zakupu w sieci reklamowej Ad.net (grupa CR Media). Koordynował otwarcie oraz rozwój biur spółki w krajach nadbałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). Był też dyrektorem zarządzającym w Sabela Media Polska, następnie prezesem IMPartner (grupa CR Media). W maju 2002 roku zainicjował I Forum Interactive Advertising Bureau. Występował jako prelegent na spotkaniach IAB Europe w Londynie. Przyczynił się do stworzenia pierwszych badań profilu internautów Prawdziwy Profil, których wyniki zaprezentowano na konferencji ESOMAR w Los Angeles w 2003 roku. W latach 2006-2009 był członkiem zarządu Empik sp. z o.o., odpowiedzialnym za stworzenie strategii i wdrożenie empik.com. W 2010 roku piastował stanowisko dyrektora apteki internetowej DOZ.pl. Często występuje podczas konferencji branżowych. Jest ekspertem i doradcą w zakresie marketingu internetowego i multichannel retailing.

Paweł Nowacki - dyrektor rozwoju kontentu w pionie internet Grupy Wydawniczej Polskapresse. Pracę dziennikarską zaczynał w 1983 roku, w radiu studenckim ACR "Kiks" w Łodzi. W drugiej połowie lat 80. współpracował z Radiem Łódź. Jesienią 1989 roku trafił do oddziału "Gazety Wyborczej" w Łodzi. Od października 1990 roku był dziennikarzem "Dziennika Łódzkiego", a od 2000 roku sekretarzem redakcji tej gazety. W październiku 2005 roku trafił do "Nowego Dnia", gazety wydawanej przez Agorę, gdzie był redaktorem prowadzącym. Po zamknięciu tego tytułu wrócił do Polskapresse i był pierwszym redaktorem naczelnym oraz menedżerem serwisu dziennikarstwa obywatelskiego Wiadomosci24.pl. Od września 2009 roku odpowiada za rozwój wszystkich serwisów kontentowych w Polskapresse. Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego, filmoznawcą. Ukończył podyplomowe studia UŁ z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz Program Management 2011 ICAN Institut, Harvard Business Review Polska. Jest wykładowcą Akademii Prasy Lokalnej, prowadzonej przez Izbę Wydawców Prasy, oraz współprzewodniczącym Grupy Wydawców Wielomediowych w IAB Polska.

DODATKOWE INFORMACJE

    Seria:Exclusive, Marketing
  • Format:158x235 mm
  • Liczba stron:232
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788324634125
  • Data wydania:20 wrzesień 2012
  • Numer katalogowy:190739

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher