Ludzie interesu w przedwojennej Polsce. Przedsiębiorcy, filantropi, kapitaliści

okładka

Ludzie interesu w przedwojennej Polsce. Przedsiębiorcy, filantropi, kapitaliści

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

O powodzeniu firmy decydowały: rzutkość, odwaga, wiedza, umiejętność lawirowania przedsiębiorcy wśród zmieniających się okoliczności gospodarczych i politycznych, także szczęście i pewna bezwzględność.
To wyjątkowa na rynku książka, która prezentuje niezwykle różnorodne środowisko przedwojennych przemysłowców i biznesmenów – ludzi zawodowo związanych z gospodarką i finansami Drugiej Rzeczypospolitej. Przedstawia je na tle ówczesnych uwarunkowań ekonomicznych, politycznych i społecznych, pokazując jego blaski i cienie. Opisuje sytuację kraju po odzyskaniu niepodległości (zniszczenia wojenne, dziedzictwo zaborów, wahania koniunktury, wojny celne, ustawodawstwo pracy itp.), a także załamanie gospodarcze w latach wielkiego światowego kryzysu i to, w jaki sposób sobie z nim radzono. W książce nie brakuje ciekawych dygresji o badaniach naukowych, niecodziennych wynalazkach, nowoczesnej reklamie, metodach zarządzania czy podejścia do pracowników.
Autorka śledzi losy kilkunastu postaci, które stanowiły o obrazie polskiej przedwojennej przedsiębiorczości, prezentując sylwetki konkretnych właścicieli firm z różnych branż i regionów, wielkich i tych mniejszych. Stara się pokazać nie tylko ich sukcesy i porażki, ale również cechy charakteru, umożliwiające im spektakularne osiągnięcia, często na skalę wykraczającą poza granice RP. Nazwiska takie, jak Wedel czy Goetz-Okocimski, medialny koncern IKC czy sukcesy przemysłu chemicznego (sztuczny kauczuk z Wolbromia), robią wrażenie nawet dzisiaj.
Opowieść o ludziach i ich biznesach, o przebojowości i sprycie, ich wyborach, wartościach, jakimi się kierowali, o ich życiu codziennym, hobby, rozrywkach – ze względu na zasobność portfeli czasem bardzo widowiskowych – są nie tylko ciekawą lekturą, ale mogą też stanowić świetną inspirację na przyszłość.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:195x235 mm
  • Liczba stron:432
  • Oprawa:twarda
  • ISBN-13:9788377052853
  • Data wydania:15 kwiecień 2013
  • Numer katalogowy:216735

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher