Pluto - 7.

okładka

Pluto - 7.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Plan zniszczenia najdoskonalszych robotów na Ziemi postępuje i niebawem dobiegnie końca. Podobnie jak cała seria, która i w tym tomie nie zwalnia tempa. Autorzy ponownie zaglądają w najmroczniejsze zakamarki ludzkiej duszy, a fabuła, dając odpowiedzi na niektóre pytania, nadal pozostawia wiele niewiadomych. Kim jest Pluto? Kochającym wszelkie żywe stworzenia geniuszem czy może największą bronią masowej zagłady jaka kiedykolwiek powstała? A Bora? Co naprawdę wydarzyło się w Królestwie Perskim?

To przedostatni tom serii, która zdobyła liczne nagrody na całym świecie, w tym i w Polsce, gdzie uhonorowana została GDAKiem podczas Bałtyckiego Festiwalu Komiksu 2012.

Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwiałem. Dzieło porywa pokolenia czytelników od momentu powstania w 1950 roku do dziś. Praca nad PLUTO była dla mnie okazją, aby tchnąć nowego ducha w komiks Atom Żelaznoręki: Największy robot na Ziemi, utwór, który wzruszał mnie, gdy byłem dzieckiem.

Naoki Urasawa

Po śmierci Osamu Tezuki nie ma japońskiej mangi. Był Leonardem Da Vincim, Goethem i Dostojewskim świata komiksu. Naoki Urasawa i ja nie chcieliśmy, aby osiągnięcia Tezuki odeszły w niepamięć, dlatego w 2003 roku, w okrągłą rocznicę urodzin głównego bohatera, z jego sztandarowego dzieła – Atoma Żelaznorękiego, stworzyliśmy remake epizodu pod tytułem: Największy robot na Ziemi.
Jakim człowiekiem był Osamu Tezuka? Co takiego chciał przekazać?
Tym, których zainteresował PLUTO, polecam też pozostałe komiksy Osamu Tezuki.

Takashi Nagasaki

Osamu Tezuka (1928-1989) uważany jest za ojca japońskiego komiksu (czasami zwany jest nawet Bogiem Mangi). Człowiek wszechstronny, z wykształcenia lekarz. Trudno wymienić twórcę z Kraju Kwitnącej Wiśni, który nie inspirowałby się jego dziełami. Nie sposób też wyliczyć wszystkich znanych tytułów, jakie stworzył, ale do najbardziej rozpoznawalnych należą Atom Żelaznoręki, Black Jack, Król Dżungli oraz Budda. Jego imię nosi jedna z najbardziej prestiżowych nagród japońskiego przemysłu komiksowego. W Takarazuce mieści się Muzeum Osamu Tezuki.

Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria YAWARA! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł – MONSTER, 20th Century Boys i PLUTO. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Shō. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Ōtomo (autora Akiry).

DODATKOWE INFORMACJE

    Seria:Pluto (#7)
  • Format:150x210 mm
  • Liczba stron:200
  • Oprawa:miękka
  • Papier:offsetowy
  • Druk:cz.-b.
  • ISBN-13:9788360740705
  • Data wydania:19 październik 2012
  • Numer katalogowy:194743

PRODUKT NALEŻY DO KATEGORII

RECENZJEjak działają recenzje?

PLUTO W PEŁNEJ KRASIE

„Pluto” wkracza w decydującą fazę. Większość najważniejszych bohaterów już nie żyje, coraz mniej tajemnic zostało do odkrycia, a wróg wreszcie objawia się w pełnej krasie. Zbliża się decydujące starcie, ale jak ono przebiegnie? I co będzie z Atomem? Jedno jest pewne, zabawa z tą serią jest rewelacyjna, a cała opowieść ani na chwilę nie traci nic ze swej jakości.

Autor: Michał Lipka Data: 11.12.2017
Blisko finału

Z wcześniejszych tomów dowiedzieliśmy się, że tytułowy Pluto jest robotem Sahadem, manipulowanym przez swojego stwórcę, który chce dokonać zemsty na świecie. Genialny naukowiec zaślepiony nienawiścią i smutkiem, nie jest wstanie racjonalnie myśleć, a wszystkie swoje negatywne emocje przelewa na stworzonego przez siebie „zabójcę”. W Pluto #7 nie tylko mocniej rozwija się ten wątek, ale mamy również okazję pierwszy raz naocznie go zobaczyć. W tomiku autor sporo miejsca poświęca również ostatniemu z siódemki najpotężniejszych robotów świata Epsilonowi. Jest on mocno nastawiony pacyfistycznie i zależy mu tylko na szczęściu i bezpieczeństwie sierot którymi się opiekuje. W pewnym momencie zostaje on jednak postawiony w sytuacji bez wyjścia i będzie musiał ponownie skorzystać ze swojej mocy. Dwie potężne jednostki stoczą więc ostateczną bitwę, która może przesądzić o losie wielu ludzi. Część siódma serii stanowi więc preludium do wielkiego finału, gdzie twórca będzie starał się zamknąć wszystkie napoczęte wątki. Album obok swojej widowiskowości prowokuje również czytelnika do głębszego analizowania niektórych przedstawionych faktów. Urasawa bawi się tutaj nie tylko skrajnymi emocjami wykreowanych postaci, ale również pozwala sobie na liczne odniesienia do szeroko pojętej popkultury. Są to często drobne, ale dość wyraziste wstawki pokroju czytania przez Uran książki Pinokio, kończąc na mniej oczywistych nawiązaniach (np. robot ochraniający Epsilona przypominający Robocopa). Każdy element mangi ma więc jakieś znaczenie, które czytelnik będzie mógł analizować na swój własny indywidualny sposób.

Autor: PopKulturowy Kociołek Data: 06.12.2021

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher