Tetris. Ludzie i gry.

okładka

Tetris. Ludzie i gry.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

  • Historia jednej z najpopularniejszy gier komputerowych (i nie tylko) świata
  • Opowieść o tym, dlaczego ludzie w ogóle grają
  • Komiks nominowany do Eisnera w kategorii najlepszy komiks oparty na faktach
  • 6 czerwca – 35. rocznica premiery Tetrisa

Opowieść graficzna o Tetrisie - jednej z najdoskonalszych i najpopularniejszych gier wideo. Prosta, ale niezwykle wciągająca. Choć ta niekończąca się łamigłówka, od której uzależniły się miliony graczy na całym świecie, powstała 35 lat temu, do dziś cieszy się wielką popularnością. Z tym, że teraz najczęściej gra się w nią nie na komputerze, a w telefonie. Wystarczy spędzić z Tetrisem trochę czasu, by wszędzie widzieć spadające bloki o charakterystycznych kształtach. By zacząć o nich śnić.

Aleksiej Pażytnow stworzył Tetrisa w 1984 roku w zasadzie przypadkiem, pracując nad oprogramowaniem dla radzieckiego rządu. Gra szybko podbiła serca współpracowników Pażytnowa, którzy nie mogąc się od niej oderwać, zawalali obowiązki służbowe. Tetris szybko wyciekł za Żelazną Kurtynę i wzbudził pożądanie gigantów ówczesnej cyfrowej rozrywki. Pragnęły go Nintendo, Atari, Sega – najważniejsi w tamtych czasach wydawcy gier.

Komiks Boxa Browna to fascynująca i wciągająca opowieść o przebłysku geniuszu, wojnie o prawa do wydania gry – pełnej potajemnych wizyt w Moskwie, sekretnych umów, niezliczonych nieporozumień i bezczelnych kradzieży – ale także o roli gier w sztuce, kulturze i przemyśle czy w życiu człowieka w ogóle.

Box Brown / scenariusz i rysunki
Urodzony w 1980 roku rysownik, scenarzysta i wydawca z Filadelfii. Zaczynał od komiksów internetowych i niezależnych publikacji. Za jedną z nich – „Love is a Peculiar Type of Thing” – otrzymał w 2011 roku prestiżowe wyróżnienie Xeric Grant. W tym samym roku zebrał na Kickstarterze fundusze na uruchomienie własnego wydawnictwa Retrofit Comics, które w ciągu 16 miesięcy wydało 16 komiksów. W 2014 roku ukazała się jego komiksowa biografia słynnego wrestlera André the Gianta, która przez blisko miesiąc znajdowała się na liście najlepiej sprzedających się powieści graficznych „New York Timesa”. Dwa lata później premierę miał jego kolejny komiks „Tetris. Ludzie i gry” o najsłynniejszej grze wideo w historii. Przyniósł on Brownowi nominację do nagród Eisnera – nazywanych komiksowymi Oscarami – w kategorii najlepszy komiks oparty na faktach.

DODATKOWE INFORMACJE

    Seria:Tetris
  • Format:152x203 mm
  • Liczba stron:248
  • Oprawa:twarda
  • Druk:kolor
  • ISBN-13:9788366140752
  • Data wydania:29 maj 2019
  • Numer katalogowy:393190

PRODUKT NALEŻY DO KATEGORII

RECENZJEjak działają recenzje?

TETRA I TENIS

Czy jest ktoś, kto nigdy nie grał w „Tetris”? Ręka do góry, proszę. Nie widzę. No właśnie, bo ta świętująca w tym roku swoje trzydziestopięciolecie gra to światowy fenomen, którego nie zabił nawet rozwój technologiczny, pozwalający miłośnikom cyfrowej rozrywki przenieść się na nieosiągalny dotąd poziom. Ale jak w ogóle powstał „Tetris”? Na to pytanie z nawiązką odpowiada niniejsza powieść graficzna, która jednocześnie dostarcza nam krótkiej historii gier jako takich, podanej w jakże lekkiej, przystępnej formie.

Autor: Michał Lipka Data: 29.05.2019
Sam jesteś klockiem w grze!

Ludzie zawsze w coś grali. Już naskalne malowidła z okresu paleolitu obrazują myśliwskie rozgrywki. Starożytny Egipt miał swoją planszówkę Senet, którą uwieczniono w hieroglifach. Cóż więc dziwnego, że znudzony naukowiec radzieckie wymyślił jak przenieść grę ze świata realnego w wirtualny? Właściwie nic, ale Tetris wymyślony przez Pażytnowa stał się światowym fenomenem. Po naukowcach z Akademii Nauk w Moskwie otrzymali ją węgierscy naukowcy i stamtąd wyrwała się spod radzieckiego buta. O Tetrisa toczyła się wielka gra na szczeblu korporacyjnych gigantów. Skomplikowana sieć układów pomiędzy brytyjską firmą Andromeda, japońskim Nintendo, amerykańskim Spectrum i wieloma innymi, mniejszymi oraz większymi podmiotami, może przyprawiać o ból głowy. Jeśli dodamy do tego problemy z prawami autorskimi i licencjonowaniem na różne rodzaje platform, to już migrena gwarantowana. Ciężkie to były czasy do handlu międzynarodowego, tym bardziej, że wszystko musiało przechodzić przez biura w Moskwie, a decyzje nie należały ani do Pażytnowa ani do Akademii Nauk. Więcej na https://www.monime.pl/tetris-komiks/

Autor: Monika Kilijańska - Monime.pl Data: 01.07.2019

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher