OPIS
Dziennik jest przeznaczony dla terapeutów i nauczycieli prowadzących zajęcia specjalistyczne i dydaktyczno-wyrównawcze, takie jak:
– korekcyjno-kompensacyjne / terapii pedagogicznej,
– wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów,
– gimnastyki korekcyjnej,
– socjoterapii,
– rewalidacji,
– logopedyczne,
– tyflopedagogiczne,
– surdopedagogiczne,
– rehabilitacji,
– dogoterapii,
– arteterapii itp.
Może być także wykorzystywany do dokumentowania społecznych godzin nauczyciela.
Dziennik może być używany w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Na kolejne karty dziennika składają się:
• Tygodniowy plan zajęć
• Organizacja roku szkolnego
• Program zajęć
• Zapisani uczniowie, podstawowe informacje
• Indywidualne programy terapii, zgoda rodziców na uczęszczanie
• Informacje dotyczące frekwencji i efektów pracy
• Wykaz uczęszczanie uczniów na zajęcia
• Realizacja programu zajęć
• Zestawienie danych dotyczących prowadzonych zajęć
• Kontakty z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem szkolnym i innymi specjalistami
• Zadania dodatkowe wykonane przez nauczyciela prowadzącego zajęcia
• Rozliczenie realizacji godzin zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym
• Hospitalizacje, przeglądy dokumentacji
• Notatki
Dziennik przewidziano dla 50 osób.
Dziennik opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).