Pluto - 5.

OSZCZĘDZASZ 9,50 ZŁ

okładka

Pluto - 5.

30% taniej
Inpost Paczkomaty 24/79,99 zł
Kurier Inpost9,99 zł
Kurier FedEx11,99 zł
Kurier Pocztex 48h9,99 zł
Orlen paczka6,99 zł
Odbiór osobisty0 zł

Przy płatności za pobraniem do ceny wysyłki należy doliczyć5,00 zł

Wysyłka zagraniczna

Dostępność:24h

OPIS

Współtwórca: Takashi Nagasaki;
Koordynacja: Macoto Tezka;
Współpraca: Tezuka Productions.

Najnowocześniejsze roboty na Ziemi giną jeden po drugim. Nic i nikt nie jest w stanie tego powstrzymać. Mimo że pojawiają się kolejne elementy układanki, wszystko okazuje się znacznie bardziej skomplikowane niż się początkowo wydawało. Kto za tym wszystkim stoi i kto kim kieruje?

Pluto to opowieść bazująca na jednym z najbardziej znanych dzieł Osamu Tezuki - Atom Żelaznoręki, współczesnej historii Pinokia, w której rolę drewnianego chłopca odgrywa robot. Tytułowy Atom stał się popkulturową ikoną. Na całym świecie można kupić różne gadżety z nim związane, a w Hollywood wyprodukowano film bazujący na jego przygodach. Jednak to nie on jest głównym bohaterem Pluto. Historia skupia się na postaciach drugoplanowych, głównie robotach zastanawiających się nad swoim człowieczeństwem, efektem czego jest opowieść duchem bliższa Łowcy Androidów niż bajce pt. Pinokio.

*  *  *

Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwiałem. Dzieło porywa pokolenia czytelników od momentu powstania w 1950 roku do dziś. Praca nad Pluto była dla mnie okazją, aby tchnąć nowego ducha w komiks Atom Żelaznoręki: Największy robot na Ziemi, utwór, który wzruszał mnie, gdy byłem dzieckiem.

Naoki Urasawa

Po śmierci Osamu Tezuki nie ma japońskiej mangi. Był Leonardem Da Vincim, Goethem i Dostojewskim świata komiksu. Naoki Urasawa i ja nie chcieliśmy, aby osiągnięcia Tezuki odeszły w niepamięć, dlatego w 2003 roku, w okrągłą rocznicę urodzin głównego bohatera, z jego sztandarowego dzieła - Atoma Żelaznorękiego, stworzyliśmy remake epizodu pod tytułem: Największy robot na Ziemi.

Jakim człowiekiem był Osamu Tezuka? Co takiego chciał przekazać?

Tym, których zainteresował Pluto, polecam też pozostałe komiksy Osamu Tezuki.

Takashi Nagasaki

Osamu Tezuka (1928-1989) uważany jest za ojca japońskiego komiksu (czasami zwany jest nawet Bogiem Mangi). Człowiek wszechstronny, z wykształcenia lekarz. Trudno wymienić twórcę z Kraju Kwitnącej Wiśni, który nie inspirowałby się jego dziełami. Nie sposób też wyliczyć wszystkich znanych tytułów, jakie stworzył, ale do najbardziej rozpoznawalnych należą Atom Żelaznoręki, Black Jack, Król Dżungli oraz Budda. Jego imię nosi jedna z najbardziej prestiżowych nagród japońskiego przemysłu komiksowego. W Takarazuce mieści się Muzeum Osamu Tezuki.

Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria Yawara! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł - Monster, 20th Century Boys i Pluto. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Sho. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Otomo (autora Akiry).

DODATKOWE INFORMACJE

    Seria:Pluto (#5)
  • Format:150x210 mm
  • Liczba stron:200
  • Oprawa:miękka
  • Papier:offsetowy
  • Druk:cz.-b.
  • ISBN-13:9788360740682
  • Data wydania:31 marzec 2012
  • Numer katalogowy:177383

PRODUKT NALEŻY DO KATEGORII

genialne

Seria jest niesamowita, tak jak i Urasawa. Akcja nabiera tempa a manga trzyma jak zwykle wysoki poziom.

Autor: Dominika Gracz Data: 09.05.2012
BEZ CHWILI WYTCHNIENIA

Akcja „Pluto” nie zwalnia. Chociaż na część pytań znamy już odpowiedź, a przynajmniej tak nam się wydaje, bo jak pokazują kolejne tomy wszystko zależy od tego, jak na nie spojrzymy, fabuła nie przestaje intrygować. Całość jak zwykle wciąga, dostarcza porcji epickich scen walk i skłaniających do myślenia wątków, a wszystko to w znakomitym opracowaniu graficznym.

Autor: Michał Lipka Data: 14.11.2017
Rewelacja

Detektyw Gesicht stara się cały czas kontynuować swoje śledztwo dotyczące zabójstw robotów. Musi się on również zająć ochroną Adolfa Haasa i jego rodziny. Byli współpracownicy ochranianego mężczyzny stwierdzili, że nie jest on już potrzebny i zaraża on całej organizacji. Śmierć czyha więc nie tylko na niego, ale również na jego bliskich. Gesicht musi sobie poradzić nie tylko z potencjalnym niebezpieczeństwem, ale również z poważnym osobistym kryzysem. Głęboko zakopane i częściowo usunięte wspomnienia, zaczynają wypływać na światło dzienne, ujawniać szokującą i przerażającą prawdę z przeszłości. Nie zabraknie tutaj również dalszego rozwinięcie głównego wątku, w którym to Herkules zmierzy się z tytułowym Pluto. W tym samym czasie Uran, profesor Ochanomizu i profesor Tenma zmagają się z konsekwencjami tego, co stało się z Atomem. Każda kolejna część serii wydaje się coraz lepsza. W recenzowanym tomie możemy znaleźć dosłownie wszystko. Jest widowiskowa akcja, zaskakujące zwroty fabularne, wyraziste emocje, treści wywołujące u czytelnika chwilę głębszej refleksji, świetnie nakreśleni bohaterowie i złożone relacje pomiędzy nimi na elementach dramatu psychologicznego kończąc. Historia od samego początku trzyma mocno w napięciu i wszystko wskazuje na to, że będzie tak aż do ostatniej strony ostatniego tomiku. Tom piąty w głównej mierze skupia się jednak najbardziej na psychologii robotów i próbie pokazania tego jak radzą sobie one z różnymi emocjami (smutkiem, złością, nienawiścią). Urasawa balansuje tutaj na granicy oddzielającej „maszynę” od „człowieka”. Zbyt mocne zbliżenie się do człowieczeństwa może przynieść równie wiele kłopotów, jak i pożytku. Najlepiej pokazane jest to w obawach Epsilona, który przeczuwa, że nadmierne zbliżenie się do człowieka można oznaczać przejęcie jego negatywnych cech, którą między innymi jest „nienawiść”. Z jednej strony emocjonalność jest potrzebna do tego, aby sztuczna inteligencja przeniosła się na nowy poziom, z drugiej rodzi się pytanie, czy nie będzie to oznaczać zagrożenia dla samego człowieka. Urasawa co prawda skupia się mocno na bardziej holistycznym obrazie istoty ludzkiej, na daje jednak jednoznacznych odpowiedzi na zadawane w fabule pytania. Każdy z czytelników będzie musiał zastanowić się nad przedstawionym problemem samemu i wyciągnąć indywidualne wnioski. Dzięki czemu manga nabiera naprawdę głębokiej wielowymiarowości, dzięki której od lat stawiana jest ona w gronie najlepszych dzieł wszechczasów. Oprawa graficzna tomiku jak zawsze jest wyśmienita. Cudowne projekty postaci, dbałość o detale prezentowane w kolejnych kadrach do tego niebywała umiejętność dostosowania idealnego tempa historii, tak aby równomiernie rozłożyło się on na cały komiks. Nie można więc stwierdzić nic innego niż to, że Pluto #5 to mangowa perfekcja w czystej postaci. Cała seria to ważna część komiksowej historii, którą nie tylko warto znać, ale również posiadać w swojej kolekcji.

Autor: PopKulturowy Kociołek Data: 19.02.2021

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2021 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2021 Prószyński Media Sp z o.o.