Idący człowiek.

OSZCZĘDZASZ 5,40 ZŁ

okładka

Idący człowiek.

15% taniej

Inpost Paczkomaty 24/79,99 zł
Kurier Inpost9,99 zł
Kurier FedEx11,99 zł
Kurier Pocztex 48h9,99 zł
Paczka w Ruchu6,99 zł
Odbiór osobisty0 zł

Przy płatności za pobraniem do ceny wysyłki należy doliczyć 5,00 zł

Wysyłka zagraniczna

Dostępność: 24h

OPIS

"Czasem Taniguchi podkreśla poetyckość chwili, prezentując coś niezwykłego, na przykład cień jaskółki przesuwający się po twarzy bohatera o wschodzie słońca. Częściej jednak poetyckość odkrywa w tym, co było zwyczajne, póki rysownik nie zwrócił na to uwagi: w spojrzeniu na świat przez stłuczone okulary, w uśmiechu starszej pani, w ufności, z jaką mała dziewczynka głaszcze po głowie obcego psa, lub w dywanie z opadających kwiatów pod drzewem wiśni."

Jerzy Szyłak Idący człowiek w Coś więcej, czegoś mniej

Idący człowiek jest uznawany za jedno z najważniejszych dzieł Jirō Taniguchiego. Francuzi docenili tę publikację już w połowie lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku. Wersja angielska (nominowana w USA do Nagrody Eisnera) opublikowana została w pierwszej dekadzie naszego tysiąclecia.

W Polsce komiks ukazuje się po ponad ćwierćwieczu od pierwszego wydania, ale za to od razu w formie rozszerzonej. Oprócz kompletnej wersji historii o Idącym człowieku, w tomiku znalazły się również trzy inne opowieści utrzymane w tej samej konwencji.

Jirō Taniguchi – urodził się w 1947 roku w prefekturze Tottori w Japonii. Zadebiutował w 1971 roku w magazynie "Young Comic". Dwa lata później otrzymał nagrodę Big Comic za nowelę graficzną Tōi koe (Odległy głos). Kolejne dzieła przyniosły mu coraz większy rozgłos i liczne wyróżnienia. W 1997 roku razem z Jeanem „Moebiusem” Giraud (z którego twórczością spotkał się po raz pierwszy w 1974 r.) tworzy Ikare (Ikar), komiks uważany za jedną z najważniejszych (o ile nie najważniejszą) koprodukcji europejsko-japońskich. Do początku XXI wieku zdobył lub był nominowany do niemalże wszystkich światowych nagród (Shōgakkan Manga Shō, Nihon Mangaka Kyōkai Shō, Alph`Art - Festival d`Angoulême, Eisner Award itd.). Taniguchi tworzy komiksy o różnorodnej tematyce, jednakże najczęściej przewijającymi się wątkami są natura i życie codzienne Japończyków. Ostatnie lata przyniosły Jirō Taniguchiemu kolejne nominacje, w tym po raz pierwszy do Ignatz Award oraz do Japan Expo Award. Wśród docenionych tytułów znalazły się między innymi Wędrowiec z tundryRatownik czy Odległa dzielnica.

DODATKOWE INFORMACJE

    Seria:Idący człowiek
  • Format:150x210 mm
  • Liczba stron:232
  • Oprawa:miękka
  • Papier:offsetowy
  • Druk:cz.-b.
  • ISBN-13:9788365520180
  • Data wydania:22 wrzesień 2017
  • Numer katalogowy:347251

PRODUKT NALEŻY DO KATEGORII

Moim zdaniem przepiękna manga.

Minimalistyczna, artystyczna, moim zdaniem wspaniała.

Autor: Michał Woliński Data: 11.01.2018
NA SPACERZE Z TANIGUCHIM

Prostota zawsze jest najlepsza. Ta znana wszystkim prawda, traktowana już od dawna jak frazes, znajduje odbicie w tej właśnie mandze. Taniguchi stworzył w końcu wiele znakomitych dzieł, wiele też do siebie podobnych, a jednak w "Idącym człowieku", opartym na takim samym schemacie, jak jego manga o kulinariach „Samotny smakosz”, zbliża się niemalże do perfekcji. Co za tym idzie, w ręce czytelników trafia tomik ambitny, ale przede wszystkim dogłębnie poruszający, którym człowiek po prostu chce się delektować.

Autor: Michał Lipka Data: 12.10.2018
Nauka cieszenia się życiem

Jirō Taniguchi i cała jego znana nam twórczość to tytuły, w których historia zawsze ma jakieś drugie dno i wymaga od czytelnika odrobiny refleksji. Idący człowiek w tej kwestii jest o kilka kroków dalej niż inne dzieła autora. Prostota twórcza, bardzo słabo rozwinięta treść fabularna, konstrukcja komiksu składającego się z luźno powiązanych ze sobą epizodów i niemalże nieskończenie wielka możliwość interpretacji zamieszczonej tutaj treści. Dość specyficzna i ekstremalna mieszanka dzięki której, manga została doceniona na całym świecie, czego doskonałym świadectwem jest nominacja do nagrody Eisnera. Każda kolejna przeczytana strona mangi, to mocne i wyraziste emocje, które uderzają w czytelnika w dość intensywny sposób. Każdy zamieszczona tutaj historia to magia życia i ukryte piękno prozaicznych i codziennych zdarzeń czy czynności. W celu, chociaż częściowego odkrycia tego, co w swoim dziele chciał zawrzeć Taniguchi należy zrozumieć, jak przeciętny Japończyk postrzega świat i życie. Szczególnie starsze pokolenie mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni potrafi dostrzec piękno i złożoność w wielu rzeczach, które dla innych są czymś trywialnym. Umiejętność cieszenia z prostoty i czerpanie z otoczenia pozytywnych bodźców może być jednym z powodów długowieczności tamtego społeczeństwa. W kolejnych rysunkach i zachowaniu bohatera można również tutaj dostrzec pewną krytykę intensywnego trybu życia. Wieczny pośpiech, wszechobecny stres, nieustanna pogoń za majątkiem i karierom. Taki rodzaj egzystencji całkowicie wyklucza możliwość wyciszenia się i dostrzeżenia, że szczęście można znaleźć w wielu miejscach nie tylko w portfelu. Tak jak jednak wspomniałem komiks jest na tyle złożony, że każdy może interpretować go według własnego uznania, doszukując się tutaj zupełnie innych ukrytych treści. Wszelkie braki scenariuszowe w pełni nagradzane są tutaj przez rewelacyjną oprawę graficzną. Perfekcjonizm artysty jest tutaj widoczny niemal w każdej wyrazistej kresce, będącej częścią składowej skomplikowanego rysunku. Szczegółowość prezentowanych plenerów to doskonały przykład tego, że „fotogrametria” nie jest czymś, co stosuje się dopiero teraz. To właśnie genialne rysunki są tutaj nośnikiem wyrazistych emocji, które wspólnie tworzą jeden z najlepszych komiksów poetyckich, które można znaleźć na rynku.

Autor: PopKulturowy Kociołek Data: 20.11.2019

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2020 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2020 Prószyński Media Sp z o.o.