Boże Igrzysko. Dzieje Rzeczypospolitej Szlacheckiej.

okładka

Boże Igrzysko. Dzieje Rzeczypospolitej Szlacheckiej.

Nakład produktu jest wyczerpany

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Gra obejmuje dzieje I Rzeczpospolitej od czasu panowania dynastii Jagiellonów i wojen z Zakonem Krzyżackim, aż po rozbiory Polski w XVIII wieku.

Boże Igrzysko zostało zaprojektowane dla trzech graczy, lecz edycja Phalanx Games Polska będzie posiadać również wariant dla czterech osób. Każdy z graczy wciela się w rolę przywódcy jednej z głównych familii magnackich tamtych czasów. Biały kolor odpowiada rodowi Radziwiłłów (herbu Trąby), czerwony odpowiada Sapiehom (herbu Lis), niebieski Potockim (herbu Piława), a żółty rodowi Leszczyńskich (herbu Wieniawa). Podczas rozgrywki gracze będą musieli szukać kompromisu pomiędzy interesem własnego rodu, a interesem całej Rzeczypospolitej.

Rozgrywka trwa cztery tury, każda z nich jest podzielona na kilka etapów i faz. W każdej turze Rzeczpospolita będzie zmagała się z ościennymi państwami, które będą próbowały dokonać na nią inwazji. Północnym granicom Polski zagrażać będzie Zakon Krzyżacki, później Szwedzi, a na końcu zachłanni Prusacy. Z północnego wschodu grozić będzie coraz większa potęga Rosji. Z południowego wschodu będą nadchodzić nieujarzmieni Tatarzy. By z nimi walczyć, gracze będą mogli posiłkować się wojskami kozackimi, te jednak skore są do buntu. Na południu rozpościera się muzułmańska potęga Imperium Otomańskiego. Za wojnę z niewiernymi, graczy czeka największa chwała, będą mogli oni nawet iść na odsiecz Wiednia. Ostatnie ościenne mocarstwo – Imperium Habsburgów – na początku gry zachowuje pozorną neutralność, jednak próbuje zdominować Rzeczypospolitą politycznie. W ostatniej turze Habsburgowie ściągają jednak białe rękawiczki i przyłączają się do Rosji i Prus w celu rozebrania Polski.

Gracz, jako głowa magnackiej rodziny, będzie dysponował rzeszami szlacheckiej klienteli, gotowych do działania na jego rozkazy. Na początku każdej tury gracze decydują gdzie wyślą posłusznych im szlachciców. Za ich pomocą gracze będą werbować wojska, wysyłać zbrojne wyprawy, zdobywać władzę na sejmikach ziemskich i przewagę polityczną na dworze Króla. Szlachcice to najcenniejszy zasób gracza i musi on rozważnie z nich korzystać.

Gracz będzie czerpał pieniądze z latyfundiów, których ilość będzie mógł zwiększać podczas gry. Zamożność latyfundiów będzie zależała tego, czy w prowincji, w którym się one znajdują, kwitnie pokój, czy raczej była ona ofiarą zagranicznego najazdu. Ziemie ograbione i wyludnione przez Tatarów nie dadzą dochodu porównywalnego z majątkami leżącymi w niezrujnowanej wojną prowincji. Gracze będą mogli rozwijać swoje latyfundia gospodarczo, poprzez zatrudnianie zarządców a nawet budowę miast.

Na prestiż rodu wpłynie sława zdobyta w bitwach, nawet jeśli toczone wojny nie zawsze będą wygrane. Prestiż danego rodu będzie wzrastał także dzięki fundowaniu miast, kolegiów, powiększaniu ilości latyfundiów, wydatkom na dobra luksusowe.

Grę zwycięży ten gracz, którego ród zdobędzie najwięcej punktów prestiżu za wymienione wyżej osiągnięcia.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Data wydania:1 luty 2010
  • W pudełku znajdziesz:
    • instrukcja
    • plansza
    • 4 karty pomocy
    • 48 żetonów wpływów - 4 komplety po 12 żetonów w kolorze białym, czerwonym, niebieskim i żółtym
    • 32 żetony wojsk prywatnych - 4 komplety po 8 żetonów (4 piechoty, 3 kawalerii, 1 artylerii) w kolorze białym, czerwonym, niebieskim i żółtym
    • 9 żetonów wojsk królewskich (4 piechoty, 4 kawalerii, 1 artylerii) w kolorze złotym
    • 2 żetony wojsk kozackich (2 kawalerii) w kolorze jasnobrązowym
    • 80 kostek graczy - 4 komplety po 20 kostek w kolorze białym, czerwonym, niebieskim i żółtym
    • 12 kostek króla w kolorze złotym
    • 64 dyski graczy - 4 komplety po 16 dysków w kolorze białym, czerwonym, niebieskim i żółtym
    • 2 duże dyski miast w kolorze szarym
    • 8 dysków zarządców w kolorze szarym
    • 1 duży dysk traktatu w kolorze złotym
    • 5 dużych dysków zamożności posiadłości ziemskich w kolorze czarnym
    • 2 piony w kolorze czarnym
    • 125 kostek wrogów - 25 czarnych, 25 zielonych, 25 brązowych, 30 pomarańczowych, 20 fioletowych
    • 10 habsburskich znaczników wpływów w kolorze fioletowym
    • 31 żetony złotych o nominale 5
    • 29 żetony złotych o nominale 1
    • 4 kostki do gry
    • kartonowa buława hetmańska
  • Liczba graczy:3-4 osoby
  • Czas gry:2 - 3 godziny
  • Wiek graczy:12+
  • Numer katalogowy:121632

DODATKOWE ZDJĘCIA

przykładowa plansza
przykładowa plansza
przykładowa plansza

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher