OPIS
Osadnicy z Carcassonne odkrywają nową ziemię z dala od swojej ojczyzny. Zasiedlają łąki, przemierzają góry i morza.
Tak jak w oryginalnej grze, gracz w czasie swojej kolejki ciągnie żeton terenu i kładzie go na planszy, następnie może położyć na nim pionka. Tym razem gracze mają tylko po 4 pionki (piąty na torze punktacji), których używają jako złodziei (w górach), żeglarzy (na morzu) i odkrywców (na łąkach). Żetony terenów muszą do siebie pasować, a pionki nie mogą być położone na obszarze już zajmowanym. Gracze zamykają regiony, aby zdobyć za nie jak najwięcej punktów. Co ważne, tym razem nie ma obowiązku zdejmowania pionka po zamknięciu regionu - można to zrobić później, ponieważ nawet zamknięty już region może jeszcze zwiększyć swoją wartość poprzez specjalne zasady wprowadzone w tej wersji.
W czasie projektowania gry założeniem było utrzymanie prostoty zasad (są jeszcze prostsze niż oryginalne) oferując jednak większe możliwości strategicznych decyzji.