Przekonania w życiu jednostek, grup, społeczności.

okładka

Przekonania w życiu jednostek, grup, społeczności.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Przekonania stanowią bardzo szeroką kategorię pojęciową. Nic więc dziwnego, że w naukach społecznych analizowane są z różnych punktów widzenia. Badana jest ich treść, czyli zarówno to, jak opisuja świat teraźniejszy, przeszły i przyszły (przekonania deskryptywne) oraz to, jak ujmują powinności czy normy (przekonania normatywne). Wiele miejsca poświęcono także analizom formalnych cech przekonań: tego, w jakim stopniu są spójne, podatne będą odporne na zmiany, bardziej lub mniej dostępne poznawczo. Z setek badań nad przekonaniami wyłania się ogólna konkluzja, dotycząca roli przekonań: są one swoistą soczewką, przez którą patrzymy na świat, staramy się go zrozumieć i ocenić, planować przyszłość, wyznaczać ważne cele. Jeżeli tak, to przekonania są jednym z najważniejszych czynników kształtujących życie jednostek, grup społecznych i całych społeczeństw. ze Wstępu Chociaż literatura dotycząca przekonań jest ogromna, opracowana publikacja ma niewątpliwą zaletę polegającą na prezentowaniu rozważań teoretycznych i badań nad przekonaniami w kontekście polskiej specyfiki kulturowej. Zróżnicowanie formalne sprawia, że książka może być interesująca zarówno dla tych, którzy uprawiają naukę, jak i tych, których bardziej interesuje efekt końcowy dociekań naukowych i analizy teoretyczne. Ksiażka jest dość rzadko spotykanym przykładem przełamywania barier między dość sztucznie wyodrębnionymi dziedzinami nauki. Jak stwierdził MacKinder (jeden z założycieli London School of Econonomics) „wiedza jest jedna, a jej podział na dziedziny jest ustępstwem na rzecz ludzkiej niedoskonałości”. Redaktorzy książki unikają tej niedoskonałości dobierając spójne tematycznie teksty reprezentujące jednak różne dziedziny nauki. W książce można na przykład zapoznać się z analizami tematyki przekonań przeprowadzonymi z perspektywy psychologii społecznej, socjologicznej, ekonomicznej, genetyki zachowania, kryminologicznej. dr Roman Cieślak, SWPS w Warszawie i Univeristy of Colorado Niewątpliwą zaletą książki jest to, że zebrane w niej teksty analizują przekonania odnoszące się do zakresów tematycznych o różnym zasięgu i stopniu ogólności. Analizie poddawane są, między innymi, treści ogólnych światopoglądów (całościowych systemów indywidualnych przekonań), przekonania religijne, wybrane elementy światopoglądów (jak np. przekonanie, że „życie jest grą o sumie zerowej”), przekonania odnoszące się do wybranych zgeneralizowanych zbiorowości (stereotypy), aż po szczegółowe przekonania dotyczące funkcjonowania gospodarki. Okazuje się, że indywidualne przekonania są istotne nie tylko z perspektywy funkcjonowania jednostki, jej relacji interpersonalnych lub stosunków pomiędzy grupami, ale również mogą odzwierciedlać się we wskaźnikach wzrostu ekonomicznego. dr Elżbieta Wesołowska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski PATRONAT MEDIALNY - Magazyn Psychologiczny "Charaktery"

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:162x235 mm
  • Liczba stron:204
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788389281821
  • Data wydania:2 listopad 2009
  • Numer katalogowy:114186

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher