Wybór w gospodarce. Wprowadzenie do ekonomii

okładka

Wybór w gospodarce. Wprowadzenie do ekonomii

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt stanie się ponownie dostępny

OPIS

Wybór w gospodarce. Wprowadzenie do ekonomii to nowe, rozszerzone, czwarte wydanie opublikowanego po raz pierwszy na początku lat 90. ubiegłego wieku i dwukrotnie wznawianego popularnego i cenionego podręcznika akademickiego, którego poprzednie wydania rozeszły się w nakładzie blisko 5,000 egzemplarzy. Stanowi on zwięzły i przejrzysty wykład z podstaw ekonomii (mikroekonomii), rozszerzony o analizę instytucjonalną. Autor publikacji podjął wysiłek powiązania ze sobą poszczególnych problemów tak, aby uwypuklić proces myślenia ekonomicznego, skoncentrowany wokół jednej podstawowej idei: spójne preferencje pozwalają określić użyteczność poszczególnych dóbr, co w połączeniu ze zjawiskiem rzadkości zasobów prowadzi do określenia ich kosztu alternatywnego w procesie produkcji i wymiany. Z kolei rola instytucji polega na minimalizowaniu kosztów transakcyjnych procesów ekonomicznych, w szczególności przez zapewnienie stabilnych praw własności.
Podręcznik zawiera wiele przykładów ilustrujących poszczególne zagadnienia, a nacisk jest położony nie na przekazywanie maksimum oderwanych od siebie informacji, lecz na konstruowanie rozumowań, analizę i wyciąganie wniosków. Intencją autora jest skupienie się na mniejszej liczbie kluczowych zagadnień, przedstawionych jednakże w miarę dokładnie i w powiązaniu ze sobą. Każdy rozdział jest zbudowany wokół kilku podstawowych twierdzeń, które są uzasadniane intuicyjnie, a w pewnych przypadkach również formalnie. Podręcznik jest adresowany nie tylko do studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych, ale także słuchaczy innych kierunków studiów, chcących opanować w krótkim czasie podstawowe narzędzia analizy ekonomicznej. Podręcznik dzieli się na dwie części. Rozdziały od pierwszego do trzeciego zawierają zagadnienia podstawowe (takie, jak rzadkość, racjonalny wybór, krzywa możliwości produkcyjnych, specjalizacja i wymiana), niezbędne do naszkicowania w rozdziale czwartym prostego obrazu mechanizmu cenowo-rynkowego. Rozdział piąty przedstawia pojęcie efektywności ekonomicznej, zagadnienia dóbr publicznych i efektów zewnętrznych i na ich tle ujmuje charakterystykę działania rządu, wykorzystując elementy ekonomicznej teorii wyboru publicznego. Druga cześć książki zawiera systematyczną analizę zachowań dwóch podstawowych podmiotów występujących na rynku: konsumenta i przedsiębiorcy. Rozdziały szósty i siódmy omawiają zagadnienia związane z maksymalizacją użyteczności i wyborem konsumenta, a rozdział ósmy kwestie wyboru technologii oraz działania producenta minimalizującego koszty. Wykorzystując charakterystykę kosztów zawartych w rozdziale ósmym, autor przechodzi następnie do omówienia modeli działania przedsiębiorstwa w różnym otoczeniu rynkowym. Rozdział dziewiąty przedstawia typową sytuację konkurencyjną, a rozdział dziesiąty przedsiębiorstwo mające wpływ na cenę.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:165x240 mm
  • Liczba stron:224
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788362259342
  • Data wydania:styczeń 2012
  • Numer katalogowy:212320

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher