OPIS
Publikacja polecana w programie pomocy psychologiczno-pedagogicznej WSiP na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w klasach 4-6 szkoły podstawowej.
W opracowaniu znalazły się schematy do analizy i interpretacji tekstów medialnych wskazanych w nowej podstawie programowej, tak aby uczeń mógł:
odróżnić fikcję artystyczną od rzeczywistości, wyodrębnić elementy składające się na widowisko teatralne (gra aktorska, reżyseria, dekoracja, charakteryzacja, kostiumy, rekwizyty), wyodrębnić elementy dzieła filmowego i telewizyjnego (scenariusz, reżyseria, ujęcie, gra aktorska), wskazać cechy charakterystyczne przekazów audiowizualnych (filmu, programu informacyjnego, programu rozrywkowego), potrafić nazwać ich tworzywo (ruchome obrazy, warstwa dźwiękowa).
Karty pracy mają również uaktywnić dziecko jako twórcę i autora własnych, oryginalnych rozwiązań. Część 1. obejmuje film / kino, radio, prasę, internet. Część 2. to zagadnienia związane z teatrem, telewizją, reklamą.