Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce opartej na wiedzy.

okładka

Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce opartej na wiedzy.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt stanie się ponownie dostępny

OPIS

Niniejsza publikacja odpowiada na zapotrzebowania rynku w zakresie gospodarowania procesami rozwoju kapitału ludzkiego. W opracowaniu omówiono zarówno zagadnienia znane, jak również takie, które stanowią znaczący nowy wkład przedmiotowy w zakres prezentowanej wiedzy. Tematyka ujęta w książce stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla praktyków, jak i teoretyków zajmujących się powyższą problematyką.
Książka składa się z czterech części. 1. Pierwsza część książki poświęcona została zagadnieniom dotyczącym rozwoju społeczeństwa informacyjnego, w tym rynku pracy i roli kapitału ludzkiego. 2. W drugiej części niniejszej publikacji szczególne miejsce zostało poświęcone znaczeniu BIZ w rozwoju gospodarczym krajów, a w tym i innowacji, jak również transferu technologii poprzez wykorzystanie funduszy unijnych. 3. Trzecia część książki ukazuje problematykę rozwoju zarządzania wiedzą oraz jej sposobach pomiaru. 4. Książkę zamyka czwarta część obejmująca rozdziały związane z rozwijaniem wiedzy pracowników.
Przedmiotem zainteresowania autorów niniejszej książki jest tematyka rozwoju kapitału ludzkiego jako determinanty rozwoju społeczeństw. Postulują oni rozważania obejmujące zagadnienia znaczenia kapitału ludzkiego we współczesnym rozwoju krajów, wskazując na jego nadrzędną rolę w stosunku do pozostałych czynników. Rozwój gospodarczy jest kształtowany prze kapitał rzeczowy i finansowy, jednakże jego znaczenie ulega dziś zmniejszeniu na rzecz nowego czynnika - wiedzy.
Autorzy książki wskazują, że rozwój kapitału ludzkiego uwarunkowany jest zdolnością przyswajania wiedzy i możliwością jej rozwoju. Wiedza, która przekłada się na umiejętności tworzenia wielu procesów, w tym również innowacyjnych, sprawia, że kraje mogą stawać się bardziej konkurencyjne. Jednak sam zasób wiedzy w tworzeniu przewagi konkurencyjnej nie jest wystarczający; konieczna jest również umiejętność ciągłego tworzenia nowej wiedzy i jej wykorzystywania.
Postępujący rozwój technologiczny odgrywa i będzie odgrywał znaczącą rolę nie tylko w życiu zawodowym, ale i codziennym. Stąd konieczność stałego uczenia się i kreowania nowej wiedzy szczególnie w zakresie działań nowatorskich staje się wyzwaniem społeczeństw XXI wieku.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Liczba stron:327
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788360653104
  • Data wydania:2009
  • Numer katalogowy:237133

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher