OPIS
Książka porządkuje duży obszar zagadnień związanych z controllingiem oraz powiązuje go z nowoczesną prezentacją przedsiębiorstwa poprzez procesy w nim zachodzące, wyodrębniając w ten sposób nowe ujęcie controllingu nazwane w literaturze controllingiem procesów.
Konsekwencją mnogości zagadnień zawartych w tych obszarach (controlling i podejście procesowe) jest niechęć przedsiębiorców do wykorzystania w zarządzaniu narzędzi controllingowych. Ideą zaproponowanej w książce koncepcji controllingu procesów jest dostarczenie użytecznego narzędzia, za pomocą którego wdrożenie controllingu w przedsiębiorstwie może stać się łatwiejsze.
Zaproponowanie modelu APQC w połączeniu z controllingiem zostało uznane przez autorkę jako ważny element rozwoju technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Bogata literatura opisująca controlling i procesowe ujęcie organizacji skupia się przede wszystkim na przedstawieniu teoretycznych aspektów tych zagadnień, natomiast niewiele jest (bądź wcale) opracowań wspierających przedsiębiorców w tym, jak wdrożyć controlling czy jak zidentyfikować i jak zarządzać nimi w jego przedsiębiorstwie. Doceniając istniejącą już literaturę, autorka uzupełniła istniejącą w niej lukę, poprzez wskazanie, jak wykorzystać teorię w praktyce za pomocą koncepcji controllingu procesów.