Marketing pod presją globalizacji.

okładka

Marketing pod presją globalizacji.

Nakład produktu jest wyczerpany

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt stanie się ponownie dostępny

OPIS

I rzecz jest w istocie niebagatelna: chodzi o wymianę światową, której skala i zasięg przyjmują obecnie największe, niewyobrażalne wręcz rozmiary. Na początku tego ogólnoświatowego procesu, zwanego właśnie "globalizacją", sądzono, że intensywna wymiana gospodarcza, napływ kapitału, dostęp do nowych technologii itp., zapewni wielu krajom i ich gospodarkom dynamiczny wzrost. Wielkie korporacje i supermarkety zaczęły swoją siecią powiązań produkcyjno-handlowych wręcz oplatać kulę ziemską, a skutki tego wymknęły się spod kontroli państw. Dopiero, powstający w krajach słynących z "równych szans", ruch antyglobalistyczny i antykorporacyjny wziął w obronę lokalną przedsiębiorczość, tj. małe i średnie firmy, które w warunkach wolnej konkurencji przegrywają nie dlatego, że nie są innowacyjne, kreatywne itp. ale dlatego, że nie są dość silne finansowo, by sprostać konkurencji dużych przedsiębiorstw.
Jak zhumanizować powstały trend? Jak zaspokajać potrzeby społeczne nie narzucając obcych systemów wartości i nie burząc lokalnych struktur? Najpierw trzeba sobie dokładnie uświadomić jak kształtowane są potrzeby, zwłaszcza wyższego rzędu, przez rozmaite czynniki, a szczególnie wzorce kulturowe i wyznawany w nich system norm, wartości i zasad zachowania. Jak wpływają na to różne poziomy wiedzy. Jeśli uzyskamy taką wiedzę możemy zmienić całą strategię rynkową. Możemy przejść do metamarketingu obejmującego wszystkie niuanse systemów wartości, hierarchii potrzeb i preferencji konsumenckich w akcie dokonywania zakupów produktów i usług. Filozofią biznesu będzie wprawdzie globalizacja, ale z zachowaniem specyfiki regionalnej. W regionach trzeba szukać źródeł inwencji, które powinny stanowić główny materiał do przemyśleń w procesie projektowania produktów i usług oraz nowych potrzeb przez np. zespoły zadaniowe, czy też inne, specjalnie powoływane do tego celu zespoły twórców, kreatorów i ekspertów. Bowiem szeroko pojęta kultura jest dla metamarketingu wręcz niewyczerpalną kopalnią pomysłów, inwencji, skojarzeń i wszelkich tych działań twórczych w dziedzinie marketingu, które prowadzą prostą drogą do sukcesu.

DODATKOWE INFORMACJE

    Seria:Marketing Nowego Wieku
  • Format:150x205 mm
  • Liczba stron:280
  • Oprawa:twarda
  • ISBN-13:9788385428756
  • Data wydania:wrzesień 2002
  • Numer katalogowy:36417

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher